✔️پروستاتیت يا عفونت پروستات⏬

⏪به معنی التهاب در غده پروستات می‌باشد. پروستاتیت به حاد، مزمن، پروستاتیت التهابی بدون علامت (سندرم درد لگنی مزمن) و پروستاتیت مزمن باکتریایی طبقه بندی شده است. التهاب پروستات ممکن است در هر سنی اتفاق بیفتد. در ایالات متحده، پروستاتیت در ۸ درصد از همه تشخیص داده شده است.

✔️پروستاتیت حاد⏬⏬

⏪التهاب حاد پروستات بیشتر به دلیل عفونت ایجاد می‌شود. علائم التهاب حاد پروستات شامل احساس سوزش شدید در انتهای مثانه، تب و احساس نا خوشایند است. در افراد مسن تر که به هایپرپلازی خوش خیم پروستات (BPH) مبتلا هستند التهاب حاد پروستات ممکن است باعث احتباس ادرارشود. گاهی التهاب اپیدیدیم (اپیدیدیمیت) وضعیت التهاب پروستات را پیچیده تر می‌کند و ممکن است علائم التهاب پروستات را تحت‌الشعاع قرار دهد. عفونت پروستات به کمک آنتی بیوتیک‌هایی از گروه فلوروکینولون‌ها مانند: سیپروفلوکساسین، افلوکساسین و لووفلوکساسین قابل درمان است.
در مدت ابتلا به التهاب حاد پروستات نوشیدن آب و انجام فعالیت جنسی به بهبود این بیماری کمک می‌کند. به ندرت ممکن است که بر اثر التهاب حاد پروستات در پروستات آبسه به وجود بیاید که با عمل جراحی مشابه TURP قابل درمان است.

✔️پروستاتیت التهابی بدون علامت⏬⏬

⏪التهاب مزمن پروستات می‌تواند علائم التهاب مثانه یا دردهای مزمن را ایجاد کند. دردهای مزمن در قسمت زیر شکم، بیضه‌ها بین پاها و حتی در راست رودهنمایان می‌شود. تشخیص پروستاتیت بدون علامت بسیار دشوار است. زیرا علائمی که در طی این بیماری ایجاد می‌شود الزاماً مربوط به پروستاتنمی‌باشد. اگر این دردها مربوط به پروستات باشد در معاینه حساس ودردناک مشخص می‌شود. پزشک با ماساژ دادن پروستات قسمتی از ترشحات آن را بر می‌دارد و به آزمایشگاه می‌فرستاد تا علت را بیابد.

التهاب پروستات ممکن است باعث ایجاد مشکلات زیر شود:
۱⃣سوزش ادرار
۲⃣تکرر ادرار
۳⃣درد کمر
۴⃣تب کردن
۵⃣درد در آلت تناسلی و بیضه ها و میاندوراه(منطقه بین بیضه ها و مقعد که به آن پرینه perineum گفته می شود)
۶⃣کاهش قوای جنسی و لذت آن
۷⃣اختلالات مربوط به نعوظIMG 20190119 074311 255 300x172 -