🔹پروستاتیت چیست؟

پروستاتیت یا التهاب غده پروستات با علائم مختلفی بروز می کند. سخت یا دردناک بودن دفع ادرار، تکرر ادرار، تب، کمردرد، درد کشاله ران، کاهش میل جنسی و … از علائم این عارضه هستند.

پروستاتیت احتمال دارد با سایر عفونت‌ های مجاری ادرار اشتباه شود. پس اگر تصور می کنید التهاب پروستات دارید به پزشک مراجعه کنید.

🔸علل پروستاتیت

دو نوع پروستاتیت وجود دارد: پروستاتیت حاد و پروستاتیت مزمن باکتریایی.

هر دو نوع این پروستاتیت‌ ها ناشی از عفونت پروستات هستند. برخی انواع التهاب پروستات ممکن است ناشی از آن باشند که عضلات لگن یا مثانه درست عمل نمی‌ کنند.

🔹درمان پروستاتیت

درمان بر اساس علت پروستاتیت است. پزشک برای آنکه علت را پیدا کند ممکن است معاینه مقعدی یا آزمایش ادرار از شما بگیرد. برای معاینه مقعدی پزشک تان پشت غده‌ پروستات را لمس می کند.

آنتی بیوتیک‌ ها برای درمان التهاب پروستات که ناشی از عفونت است به کار می روند. شما آنتی بیوتیک ‌ها را برای چند هفته یا چند ماه مصرف کنید. اگر پروستاتیت شدید باشد، ممکن است لازم باشد که برای درمان با آنتی ‌بیوتیک داخل وریدی به بیمارستان بروید.

از آنجایی که پزشکان هنوز علت پروستاتیت بدون عفونت را نفهمیده ‌اند، درمان ممکن است سخت باشد.

پزشک ممکن است تجویز آنتی ‌بیوتیک را برای درمان عفونت پنهانی امتحان کند. دیگر درمانها در جهت بهبودی شما بکار می رود.

پروستاتیتی که ناشی از عفونت نیست، اغلب از نوع مزمن است. اگر شما این نوع پروستاتیت را دارید، ممکن است لازم باشد برای مدت زمان طولانی دارو مصرف کنید.

#اورولوژی #اورولوژیست #ارولوژی #ارولوژیست #ناباروری #ناتوانی_جنسی #پروستات #سنگ_کلیه #سنگ_شکن #ادرار #هماچوری #زودانزالیIMG 20190218 055857 753 300x201 -